Langue Française 3ème ESO
OBJECTIUS
-
Aprendre a saludar, a presentar-se
i a introduir una conversa en llengua
francesa.
-
Comprendre missatges bàsics a
nivell oral i escrit.
-
Comprendre i produir textos
descriptius bàsics a nivell oral i escrit.
-
Transferir les estratègies i els
coneixements adquirits en l’aprenentatge d’altres
llengües, tot desenvolupant la capacitat
d’aprendre de manera autònoma.
-
Aprofundir en la geografia, la diversitat
cultural i alguns costums de França.
-
Reconèixer el significat i l’ús de
les convencions socials bàsiques.
-
Superar la inhibició que comporta
la producció oral en llengua francesa.
-
Avaluar el propi procés
d’aprenentatge de la llengua.
-
Valorar la regularitat i l’esforç
en el treball personal.
-
Comprendre i produir missatges
orals i escrits en llengua francesa per
tal de
-
satisfer les necessitats més
bàsiques de comunicació.
-
Fomentar la cooperació i la
participació en el treball de grup.
-
Utilitzar la llengua estrangera
com a mitjà de comunicació amb una
actitud creativa i gaudint de l’ús de la
llengua.
CONTINGUTS
•
L’alfabet. Pronúncia dels sons de
la llengua francesa.(repàs)
•
Els nombres. Repàs i ampliació.
Ordinals.
•
Salutacions i presa de contacte. Ens
presentem...
•
La France. Mapa, geografia bàsica,
les grans ciutats...
•
Els articles: determinat,
indeterminat i partitiu. Repàs dels possessius i demostratius.
•
Adjectius, colors i nacionalitats.
Concordances i formació del masculí/femení. El passé composé amb l’auxiliar
“avoir”: “J’ai perdu mon chien”: posem un anunci per trobar-lo.
•
El passé composé dels verbs
“AVOIR“ , “ÊTRE” , els acabats en “-ER“ , i verbs irregulars més usuals: aller,
venir, faire, vouloir, savoir, pouvoir.... Participis irregulars.
•
El cap de setmana: preguntes sobre
activitats de lleure utilitzant el passé composé.
•
Je n’aime pas... (la forma
negativa).
•
Vocabulari: el cos, la família,
els aliments, la indumentària...(ampliació).
La publicitat: chez Flunch.
El reportatge: 7 milliards sur la planète.
•
Descriure persones: personatges de còmic: Tintin, Astèrix, el Petit
Nicolas...
•
La casa: vocabulari parts de la
casa. Llogar un apartament (anuncis).
•
Identificar i comprendre paraules
en cançons, audios i textos de dificultat adient.
Autors de cançó francesa
contemporanis i històrics.
ACTIVITATS
•
Escoltar converses i cançons.
Reproduir-les.
•
Escoltar, repetir, interioritzar, produir
missatges orals breus.
•
Repetir models de conversa
significatius.
•
Crear petits textos a partir d’un
model.
•
Exercicis diversos.
•
Interpretar petits rols.
•
Reproduir models amb variants
dintre d’un context determinat.
•
Llegir textos bàsics per extreure’n
informació.
•
Comprendre la informació global i
la informació més rellevant de
missatges
orals i escrits en situacions comunicatives properes.
•
Utilitzar el context, lingüístic i
no lingüístic, com a mitjà per augmentar la
comprensió.
•
Comunicar necessitats i sentiments
bàsics ( acord-desacord, oposició,
dubte...)
•
Respondre afirmativament i
negativament a preguntes formulades i plantejar-ne de noves.
•
Activitats d’avaluació i
autoavaluació.
QÜESTIONS PRÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES
-
Per tal de poder seguir bé la
matèria, és imprescindible que portis cada dia de classe l’ordinador, uns auriculars i la resta de material
necessari.
-
Les activitats que vagis fent les hauràs
de compilar en un dossier que presentaràs al final del trimestre.
-
La bona actitud a classe i la
responsabilitat en el propi procés d’aprenentatge són imprescindibles.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire