Objectifs et critères d'évaluation

Langue Française 3ème ESO

OBJECTIUS

-          Aprendre a saludar, a presentar-se i a introduir una conversa en llengua
francesa.
-          Comprendre missatges bàsics a nivell oral i escrit. 
-          Comprendre i produir textos descriptius bàsics a nivell oral i escrit. 
-          Transferir les estratègies i els coneixements adquirits en l’aprenentatge d’altres
llengües, tot desenvolupant la capacitat d’aprendre de manera autònoma.
-          Aprofundir en la geografia, la diversitat cultural i alguns costums de França.
-          Reconèixer el significat i l’ús de les convencions socials bàsiques.
-          Superar la inhibició que comporta la producció oral en llengua francesa.
-          Avaluar el propi procés d’aprenentatge de la llengua.
-          Valorar la regularitat i l’esforç en el treball personal.
-          Comprendre i produir missatges orals i escrits en  llengua francesa per tal de
-          satisfer les necessitats més bàsiques de comunicació. 
-          Fomentar la cooperació i la participació en el treball de grup.
-          Utilitzar la llengua estrangera com a mitjà de comunicació amb una
actitud creativa i gaudint de l’ús de la llengua.

CONTINGUTS

        L’alfabet. Pronúncia dels sons de la llengua francesa.(repàs)
        Els nombres. Repàs i ampliació. Ordinals.
        Salutacions i presa de contacte. Ens presentem...
        La France. Mapa, geografia bàsica, les grans ciutats...
        Els articles: determinat, indeterminat i partitiu. Repàs dels possessius i demostratius.
        Adjectius, colors i nacionalitats. Concordances i formació del masculí/femení. El passé composé amb l’auxiliar “avoir”: “J’ai perdu mon chien”: posem un anunci per trobar-lo.
        El passé composé dels verbs “AVOIR“ , “ÊTRE” , els acabats en “-ER“ , i verbs irregulars més usuals: aller, venir, faire, vouloir, savoir, pouvoir.... Participis irregulars.
        El cap de setmana: preguntes sobre activitats de lleure utilitzant el passé composé.
        Je n’aime pas... (la forma negativa).
        Vocabulari: el cos, la família, els aliments, la indumentària...(ampliació).
       La publicitat: chez Flunch.
       El reportatge: 7 milliards sur la planète.
        Descriure persones: personatges de còmic: Tintin, Astèrix, el Petit Nicolas...
        La casa: vocabulari parts de la casa. Llogar un apartament (anuncis).
        Identificar i comprendre paraules en cançons, audios i textos de dificultat adient.
Autors de cançó francesa contemporanis i històrics.

ACTIVITATS

        Escoltar converses i cançons. Reproduir-les.
        Escoltar, repetir, interioritzar, produir missatges orals breus.
        Repetir models de conversa significatius.
        Crear petits textos a partir d’un model.
        Exercicis diversos.
        Interpretar petits rols.
        Reproduir models amb variants dintre d’un context determinat. 
        Llegir textos bàsics per extreure’n informació.
        Comprendre la informació global i la informació més rellevant de
missatges orals i escrits en situacions comunicatives properes.
        Utilitzar el context, lingüístic i no lingüístic, com a mitjà per augmentar la
comprensió. 
        Comunicar necessitats i sentiments bàsics ( acord-desacord, oposició,
dubte...)
        Respondre afirmativament i negativament a preguntes formulades i plantejar-ne de noves.
        Activitats d’avaluació i autoavaluació.

QÜESTIONS PRÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES

-          Per tal de poder seguir bé la matèria, és imprescindible que portis cada dia de classe l’ordinador, uns auriculars i la resta de material necessari. 
-          Les activitats que vagis fent les hauràs de compilar en un dossier que presentaràs al final del trimestre. 
-          La bona actitud a classe i la responsabilitat en el propi procés d’aprenentatge són imprescindibles.




Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire